Susținerea Unei Vieți Sănătoase
23 martie 2016
înapoi  

Susținerea Unei Vieți Sănătoase

Avem nevoie de rutină, obiceiuri sănătoase, exerciții fizice, echilibru emoțional și o dietă care să ne ofere toate ingredientele necesare organismului nostru. Uneori, ruperile de ritm ne fac plăcere, dar ar fi bine ca acestea să fie doar excepții.

Ritmul reprezintă un aspect important în viețile noastre. Dacă ne-am gândi la muzică, ritmul stabilește linia melodică, fluctuațiile de sunete, pauzele și energia, starea și emoțiile. Pe un fond muzical echilibrat pot avea loc ruperi de ritm, un solo la chitară sau o incursiune vocală surprinzătoare, dar acestea sporesc farmecul numai în baza unui ritm constant.

La fel se întâmplă în viețile noastre. Un ritm echilibrat ajută întreaga familie, iar părinții pot contribui la conturarea obiceiurilor sănătoase ale copiilor prin informare, adaptare și, mai ales, propriul exemplu. Fiecare familie este unică, așa că nu putem vorbi despre reguli care pot fi aplicate cu exactitate tuturor membrilor, dar cu siguranță putem ține cont de câteva îndrumări privind un ritm sănătos de viață.


Înainte de toate, ar fi bine să apreciem lucrurile simple, să fim recunoscători pentru mâncare, având în vedere că atâția oameni trăiesc în sărăcie sau în mijlocul războiului și nu se pot bucura de privilegiul hranei. Totodată, păstrarea unei stări pozitive în timpul mesei ne oferă contextul de a petrece timp prețios cu familia.

Varietatea și moderația ar putea fi coordonatele principale atunci când ne referim la alimentație. Pentru o bună funcționare a organismului avem nevoie de proteine (carne și ouă), lactate, legume (vitamine, minerale, fibre și antioxidanți), fructe proaspete și confiate (bogate în nutrienți), cereale, diferite tipuri de alune și semințe, uleiuri sănătoase (măsline, cocos). Consumarea fructelor proaspete compensează reducerea cantității de zahăr, situat drept ingredient principal în multe produse din comerț. În general, evitarea exceselor (sare, zahăr și grăsimi) contribuie la prevenirea apariției diferitelor boli.

Mai mult decât atât, ar fi indicat să combinăm corect alimentele, să mestecăm încet și de multe ori, să respectăm cele trei mese principale pe zi, alternate cu două gustări înainte și după masa de prânz. La fel de importantă este hidratarea: cel puțin 2 litri de lichide pe zi și putem începe chiar de dimineață cu un pahar de apă, având în vedere că organismul nostru nu a fost hidratat noaptea.

De asemenea, odihna și mișcarea sunt două părți complementare pentru un ritm sănătos de viață. Mișcarea îmbunătățește calitatea somnului. Cel puțin 30 de minute pe zi în care să facem exerciții fizice ne-ar ajuta să avem mai multă flexibilitate și un tonus mai bun. Dimineața putem face o serie de întinderi, putem urca scările în loc să luăm liftul sau să mergem pe jos în loc să ne urcăm în autobuz.

Cât despre somn, ar fi de preferat să avem un program constant: să adormim și să ne trezim la aceleași ore pentru reglarea ceasului biologic și să însumăm 7-8 ore de odihnă pe noapte. Alături de refacerea fizică, avem nevoie și de refacerea spirituală, la sfârșitul zilei, așa că putem păstra un moment de meditație și detașare față de lumea înconjurătoare înainte de a adormi. Un astfel de exercițiu poate fi făcut prin atenția acordată ritmului respirației în starea de repaos și îngăduirea gândurilor să vină și să plece astfel încât să găsim o stare de pace.
 
Împarte articolul: